دانشجویان علوم اجتماعی دانشگاه گلستان

پژوهشگری - ارتباطات
دانشجویان علوم اجتماعی دانشگاه گلستان

وبلاگ دانشجویان علوم اجتماعی دانشگاه گلستان از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرد و توسط دانشجویان علوم اجتماعی اداره میشود.
مدیر وبلاگ :
محمد عرب (دانشجوی پژوهشگری)

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
دبیرخانه سلسله همایش های ملی «جامعه، فرهنگ و رسانه»، از خرداد ماه 1393 در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، راه اندازی شد. پایش و بررسی وضعیت سه مفهوم جامعه، فرهنگ و رسانه و رصد تحولات این سه حوزه مطالعاتی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی را بر آن داشت تصمیم به برگزاری سلسله همایش هایی مرتبط با موضوعات جامعه شناختی، فرهنگی و مطالعات رسانه ای را در دستور کار خود قرار دهد.

 

از این رو، نخستین همایش از سلسله همایش های ملی «جامعه، فرهنگ و رسانه»، خردادماه 1394،  تحت عنوان «تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی» به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

محققین و پژوهشگران گرامی می توانند در زمینه های مشخص شده زیر مقالات خود را برای شرکت در همایش به صورت الکترونیکی و از طریق همین سایت به دبیرخانه همایش ارسال نمایند. عناوین کلی مورد بحث در این همایش عبارتند از:
 

 

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با همکاری برخی از نهادهای علمی، پژوهشی و اجرایی کشور در نظر دارد همایشی تحت عنوان «تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی» از سلسله همایش های جامعه، فرهنگ و رسانه، در تاریخ 20و 21 خرداد سال 1394 برگزار نماید. هدف از اجرای این همایش شناخت ظرفیت­ها، چالش­ها و پیامدهای تلفن همراه هوشمند و تاثیر آن بر سبک زندگی و فرهنگ جامعه است. این همایش فرصتی است برای اساتید، صاحبنظران، پژوهشگران و دانشجویان تا با ارائه نظرات و نتایج پژوهش­های خود ظرفیت­ها، ویژگی­ها و پیامدهای ظهور این رسانه نوین و تاثیر آن بر فرهنگ و جامعه به چالش بکشند و با ارائه راهکارها و راهبردهای اجرایی زمینه را برای استفاده مناسب گروه­های مخاطب از این رسانه مهیا سازند.

 

 

اهداف و عنوان­های همایش

 

الف- تاثیرات و پیامدهای اجتماعی و فرهنگی استفاده از تلفن همراه هوشمند

  1. اوقات فراغت و تلفن همراه هوشمند
  2. اعتیاد به تلفن همراه هوشمند
  3. جهانی شدن و تلفن همراه هوشمند
  4. حریم خصوصی و تلفن همراه هوشمند
  5. امنیت اجتماعی و تلفن همراه هوشمند
  6. شبکه­ های اجتماعی مجازی و تلفن همراه هوشمند
  7. جنبش­های اجتماعی و تلفن همراه هوشمند
  8. افکار عمومی، فرهنگ عامه و تلفن همراه هوشمند
  9. دگرگونی­ های زبانی و واژگانی و تلفن همراه هوشمند

 

ب- راهبردها و سیاست­های تلفن همراه هوشمند در ایران

  1. تبیین رویکردها، سیاست­ها و برنامه­ ها و تلفن همراه هوشمند
  2. ارزیابی و تحلیل سیاست­ها و برنامه­ های جمهوری اسلامی در زمینه استفاده از تلفن همراه هوشمند
  3. مدل­های سیاستی در حوزه تلفن همراه هوشمند
  4. بررسی سیاست­های اجتماعی و فرهنگی سایر کشورها در زمینه استفاده از تلفن همراه هوشمند

 

ج- تجارب، ظرفیت­ها، ابعاد و فرصت­های تلفن همراه هوشمند

  1. تجارب کشورها و سازمان­ های بین­ المللی در استفاده از تلفن همراه هوشمند
  2. فرهنگ کتابخوانی و تلفن همراه هوشمند
  3. کارآفرینی و تلفن همراه هوشمند (کسب و کار، آموزش مجازی و ...)
  4. روزنامه­ نگاری شهروندی و تلفن همراه هوشمند
  5. تلفن همراه هوشمند و سایر رسانه­ ها (رادیو، تلویزیون، ماهواره و  ... )
  6. کسب و کار الکترونیکی و تلفن همراه هوشمند
  7. خدمات الکترونیکی و تلفن همراه هوشمند
  8. سواد رسانه ­ای و تلفن همراه هوشمند

 

د- خانواده، سبک زندگی و تلفن همراه هوشمند

  1. خانواده، روابط نسلی و تلفن همراه هوشمند
  2. تأثیرات تلفن همراه بر روابط زوجین
  3. تأثیرات تلفن همراه بر روابط والدین و فرزندان
  4. تأثیرات تلفن همراه بر روابط گروه همسالان
  5. سبک زندگی و خدمات الکترونیک تلفن همراه هوشمند
  6. میزان و نحوه مصرف تلفن همراه هوشمند

 

ه- ویژگی­های فناورانه تلفن همراه هوشمند

  1. انقلاب چهارم فناوری تلفن همراه  هوشمند، آی پد، نوت پد و ...
  2. خدمات فناوری اطلاعات و تلفن همراه هوشمند
  3. کاربردهای آموزشی تلفن همراه هوشمند
  4. شهروند الکترونیک و تلفن همراه هوشمند
  5. مسئولیت اجتماعی سازمان­های اقتصادی_اجتماعی و خدمات الکترونیکی تلفن همراه هوشمند

 

و- مطالعات آینده­پژوهی تلفن همراه هوشمند

  1. آینده­پژوهی و شیوه­های تعامل با تلفن همراه هوشمند
  2. آینده خانواده و تلفن همراه هوشمند
  3. تلفن همراه هوشمند و تحولات فرهنگی
  4. تلفن همراه هوشمند و آینده کسب و کار
  5. شهروند الکترونیک و خدمات اجتماعی تلفن همراه هوشمند

 

 

    تاریخ­های مهم

مهلت ارسال چکیده مقالات: 10 اردیبهشت 1394

مهلت ارسال اصل مقالات: 30 اردیبهشت 1394

تاریخ اعلام نتیجه داوری مقالات: 10 خرداد 1394

تاریخ برگزاری همایش: 21-20 خرداد 1394

 

 

 

آدرس و تلفن دبیرخانه

آدرس: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان دانشگاه، خیابان شهید نظری، پلاک 47، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی

تلفن مستقیم دبیرخانه: 66970150-021 تلفن پژوهشگاه: 66497561-66497562 داخلی (153)

وبگاه: www.scm.ihss.ac.ir

پست الکترونیکی ارسال مقالات: scm1394@gmail.com یا scm1394@ihss.ac.ir

 

شرایط ثبت نام:

 1- تکمیل فرم ثبت نام.

 2- پرداخت هزینه ثبت نام.

 3- ثبت نام فقط از طریق سایت همایش صورت می گیرد.

4- به شرکت کنندگان گواهی معتبر اعطا می شود.

محمد عرب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.